Művei:
A fény és az árnyék
háborúja - sorozat:
1. A ködszerzet
átka1-2
Athera világát örökös köd
borítja, az égboltot a gonosz Ködszellem átka sötétíti el. Az egyetlen reményt
a Szellem rontásának megtörésére a két féltestvér - Arithon, az Árnyékmester és
Lysaer, a Fény Ura - egyesített hatalma jelentheti.
Arithon és Lysaer kénytelenek
rájönni, hogy olyan események sodrába kerültek, melyet legmélyebb meggyőződésük
diktál. A tét azonban sokkal nagyobb, mint egyetlen ütközet a Ködszellemmel,
amellyel a Hetek Szövetségének mágusai nagyon is tisztában vannak. A
szembenálló felek között teremtheti meg az egyensúlyt a két testvér; az egész
kontinens békéje és jövője a kezükben van.
Janny Wurts számos, angol nyelven
kiadott sikeres fantasy regény szerzője, mint például a Hóvihar mestere, vagy a
Tűzkör trilógia. A magyar közönség a Raymond E. Feisttel közösen írt Birodalom
trilógiából ismerheti munkásságát.
Az
Őrült Próféta Jóslata beteljesült: a távoli világból érkezett hercegek együttműködése
elűzte a Ködszellemet Athera égboltjáról. De a két féltestvér, Arithon és
Lysaer további, még szorosabb összefogására van szükség a sokat szenvedett
világ békéjének helyreállítására. Minden rendben zajlik, egészen a koronázási
szertartások kezdetéig.
A Ködszellem
átka azonban továbbszáll a két elpusztítójának az elméjére, újraélesztve a
kettőjük között feszülő, hét nemzedéknyi véres ellentéteket. Félreértések
sorozatát követően Arithon, az Árnyékmester kénytelen a hegyek közé menekülni,
és elfogadni az északi barbár törzsek védelmét, miközben Lysaer, többszörös
túlerőben lévő hadsereggel indul gyűlölt féltestvére elpusztítására.
2. Merior hajói1-2
A strake-erdei mészárlás után törékeny
béke időszak köszönt a kontinensre. A szemben álló felek súlyos veszteségeket
szenvednek, és sebeiket nyalogatva vonulnak vissza. De a háttérben már mindenki
az újabb konfliktusra készül
A Hetek szövetsége a két herceget sújtó
átok megtörésén fáradozik. Trónra ültetik Havish uralkodóját, hogy legalább az
egyik nagykirályságban megszilárduljon a rend. Lysaer szövetségeseket gyűjt, és
hozzákezd ősei székhelye, Avenor újjáépítéséhez.
Arithon, miután elhagyja az északi
törzseket, ha elrejtőzik, azzal elejét veheti egy újabb véres háborúnak. Az
eredetileg a védelmére rendelt Dakar azonban igyekszik keresztülhúzni
számításait, miközben Morriel, a korianek nagyasszonya öt év óta hiábavalóan
próbál a nyomára bukkanni…
Arithon legkedvesebb szenvedélye, a zene
áldozatává válik. Játékával felébreszti a paráv energiafókuszt Jaelotban, romba
döntve az emberi tudatlanság építményeit. Athera új mesterbárdja azonban nem
sokáig kesereghet az egymást követő tragédiák miatt. A Hetek Szövetsége fontos
feladattal bízza meg, mielőtt eredeti tervének megfelelően Merior felé vehetné
útját.
Lysaer hatalmas, jól szervezett
hadserege késlekedés nélkül ered a nyomába. Az Árnyékmester természetes
közegébe, a tengerre menekül, hogy elkerülje üldözőit, magához ragadva a
kezdeményezést. Vajon a számos ellenség és a fogyatkozó szövetségesek egyenlőtlen
küzdelmével nyer-e annyi haladékot, hogy megépüljön a flotta, amellyel az
eltűnt ősi népek felkutatására indulhat?
3. A vastmarki
ütközet1-2
A Hetek Szövetségének varázslói ismét
tanácskozásra gyűlnek az Althain Toronyban, miután a váratlanul visszatérő
Kharadmon rossz híreket hoz a Délkapun túli világokból. Az őt üldöző kísértetek
ellen hosszú távon egyedül a mesterbárd adománya jelenthet megoldást, akinek
mindenáron életben kell maradnia.
De Arithon egyre kilátástalanabb
helyzetbe kerül. Miután a Meriorban készülő hajói a tűz martalékává válnak,
ugyanolyan nincstelenként kell elmenekülnie a faluból, ahogy érkezett. Lysaer
ugyanis legújabb szövetségeseivel, a s'Brydionokkal késlekedés nélkül a nyomába
ered. Arithon Vastmarkba menekül, és itt próbál elrejtőzni az őt üldöző
hadsereg elől. Hamarosan a tudomására jut, hogy Talith hercegnő fegyveres
kíséret nélkül indult el rég nem látott férjéhez…
Arithon és Dakar Vastmark hegyeit
járják, hogy a herceg az ottani törzsek íjászaiból szervezzen magának hadsereget.
A pásztorok mostoha körülmények között tengetik mindennapjaikat, ezért
elfogadják az Árnyékmester ajánlatát, aki bőséges fizetséget és jobb
életkörülményeket kínál nekik.
A Talith hercegnőért kapott váltságdíj
elegendőnek bizonyul a költségek fedezésére. De az aranyérméket szállító
avenori gályát kirabolják, és Arithon értékes időt nyer. Amikor Ostermere-ben,
Eldir király udvarában a Hetek szövetségének felügyeletével hozzájut a
másodjára is összegyűjtött pénzhez, már újabb terven töri a fejét, amivel
elejét vehetné a minden eddiginél véresebbnek ígérkező vastmarki ütközetnek…
4. A száműzött
herceg1-2
A vastmarki háború után a szemben álló
felek a sebeiket nyalogatva vonulnak vissza. Arithon s'Ffalenn útnak indult,
hogy az elveszett kontinensen, Kathtairren akadjon az ősi fajok nyomára. Az
évekig tartó expedíció azonban nem járhat sikerrel, amivel a Hetek Szövetsége
és az Árnyékmesterrel tartó Dakar nagyon is tisztában van…
Lysaer s'Ilessid új alapokra helyezi a
birodalmát. Egy rendelettel törvényessé teszi a barbárok rabszolgasorba
taszítását; de ez csupán első lépés az új rend kialakítása felé. A Fény
Szövetségének célja, hogy megszabaduljon a régi hagyományoktól, és a világ
feletti uralmat az emberiség kezébe adja. A herceg attól sem riad vissza, hogy
magát az istenek küldöttjének kikiáltva új vallást alapítson…
A korianek nagyasszonya szövetkezik a
Fény Hercegével, hogy közös erővel fogják el az Árnyékmestert. A nagy erejű
varázslat hálójában rekedő varázslónő szerepét az utódja, Lirenda veszi át, aki
azonban kisebb módosításokat eszközöl a tervben. Arithon kénytelen elmenekülni
Folyóvégből, de a sebesült Caolle-t hátra kell hagynia…
Az üldözői előtt alig néhány lépésnyire
járó Árnyékmester egyre reménytelenebb helyzetbe kerül. Miután utolsó erejével
megmenti a királyi inkvizítor által halálra ítélt Skarlát Felirint, a bajkeverő
vándorénekest, bezárul körülötte a csapda. A Hetek Szövetsége ugyan felajánlja
a segítségét, de a Sötét Kör, azaz a sárkányálom valóságában semmi sem
garantálhatja a túlélést…
5. Össze esküvés1-2
A korianek csapdájából kicsúszó Arithon
megfogadja, hogy többé nem lép Athera földjére. A kegyvesztett Első Varázslónő
azonban nem adja fel a reményt, hiszen csak a herceg elfogásával szerezheti
vissza hőn áhított pozícióját. A sikerre ugyan éveket kell várni, de Elairának
és a gyermek Fionn Areth-nek már most meg kell hoznia az áldozatot.
A Hetek Szövetsége nem tudja elejét
venni a Koriathain összeesküvésnek, mert a Tysanben dúló háború katasztrófával
fenyeget. A föld védelmére rendelt varázslóknak meg kell akadályozniuk, hogy az
etarrai elit csapatok felégessék a Caith-erdőt, a barbárok utolsó búvóhelyét, a
parávok szent rengetegét.
Miközben az ősi fajok után kutató
Arithon a messzi tengereken hajózik, a féltestvére ismét megnősül. Lysaer
felesége egészséges fiúgyermeknek ad életet, aki felnőve talán apja örökébe
léphet…
A Hetek Szövetsége Earle romjainál tart
gyűlést, hogy a kentaur őrzők által a kövekbe ágyazott őselemek segítségével
feltárják Athera jövőjét. A varázslók sikerrel járnak, és megkönnyebbülve
veszik tudomásul, hogy legalább tizenkét nyugodt esztendő áll előttük.
Ennek leteltével azonban felnő a Lirenda
varázslata által Arithon hasonmásává alakított Fionn Areth. Az ifjú elhagyja az
otthonát, és nem is tud arról, hogy valójában a korianek jelölték ki számára az
utat. Az egyszerű pásztorfiút Jaelotba irányítják, a városba, amelyet korábban
az Árnyékmester félig lerombolt.
Fionn Areth-et börtönbe vetik, és a
s'Ffalenn által elkövetett bűnökért halálra ítélik. Morriel és Lirenda
összeesküvése a végkifejlet felé közeledik, mert a könyörület erénye a városba
irányítja Arithont, hogy kiszabadítsa az ártatlan ifjút, akinek miatta kell
szenvednie…
Letöltés itt: